Aktiviteetit ryhmille

Aktiviteetit ryhmille

Yhteistyökumppanimme GoExperiencen kautta saat ryhmällesi mitä erilaisempaa ohjattua toimintaa, maalaustuokiosta kartanon murhamysteeriin. Varaa nyt ryhmällesi mukava aktiviteettiohjelma, joka on suunniteltu kartanon historiaa ja puitteita hyödyntäen.

1.Kohtalokas illallinen - Kartanon murhamysteeri

MIKÄ IHMEEN MURHAMYSTEERI?

Murhamysteeri on hulvaton aktiviteettiohjelma, jonka alussa jokaiselle osallistujalle jaetaan mysteerin tarinaan kuuluva henkilöhahmo. Tarkoituksena on esittää tätä kuvitteellista henkilöhahmoa annettujen ohjeiden mukaan ja pitäytyä roolissa koko aktiviteetin ajan. Tarina etenee kierroksina, joista jokaisen alussa osallistujille jaetaan henkilökohtainen vihjekortti. Kortti sisältää kierroksen kannalta olennaiset tiedot, eikä omia tarinoita tarvitse tässä mysteerissä keksiä. Lopulta on tarkoitus arvata, kuka joukostanne on kylmäverinen murhaaja!
 
Kesto 1,5-2 tuntia
7-17 henkilöä (max 29)
 

Hinta per 10 henkilöä 500 € + alv
Lisähenkilöt +20 €/ henkilö

2.Katoava kuva - Maalauksen arvoitus

Kartanon kätköistä löytynyt maalaus on pahoin vaurioitunut. Kuva on häipynyt lähes näkymättömiin ja vain osa ääriviivoista on enää hahmotettavissa. Mikä on tarina kuvan takana? Mitä maalaus paljastaa? Kuka sen on tehnyt ja miksi se on tuhoutunut?

Tehtävänänne on loihtia esiin kartanon katoavaa historiaa henkilöhahmoineen ja salaisuuksineen. Välineinä taiteilijatarvikkeet, maalauspohja viitteellisin ääriviivoin, paljon inspiroivia kuvia, kysymyksiä sekä kuumottavia huhuja.
 
Työskentely tapahtuu tiimeissä. Vesiliukoisten akryylivärien lisäksi maalauksessa hyödynnetään kollaasitekniikkaa. Taiteellista osaamista ei tarvita – tarina ja tulkinta ovat pääosassa!

Kesto 1,5-2 tuntia
Max 32 henkilöä

Hinta per 10 henkilöä 500 € + alv
Lisähenkilöt +25 €/ henkilö

3. Aikojen halki - Pihakisat kartanon tyyliin

Tiesittekö, että yli 500 vuotta sitten meri on yltänyt Hämeenkylään asti? Tai että Hämeenkylän kartanolla on ollut toimintaa niin hevosiin, sonneihin, kullankaivuuseen, saha- ja puutavaraan kuin saveenkin liittyen?
 
Näiden pihakisojen myötä pääsette perehtymään kartanon tapahtumarikkaisiin vaiheisiin erilaisten pelien ja aktiviteettien varjolla, sillä Hämeenkylässä on siirrytty koulutustoimintaan ja olette juuri osallistuneet kartanon mailla järjestetylle myyjäkurssille. Kurssinne huipetuu kartanon historian eri vuosisatojen käännöskohtiin pohjautuviin kisailuihin, joiden aikana ryhmästänne muodostetut joukkueet ottavat toisistaan mittaa esimerkiksi Hevosenkengän heitossa ja Ihmislaivanupotuksessa
 
Kisoissa menestyminen vaatii niin nopeutta, tarkkuutta kuin ryhmän saumatonta yhteistyötäkin. Nyt on aika testata, miltä joukkueelta kaikki vaadittavat taidot löytyvät!
 

Kesto noin 1,5 tuntia
Max 24 henkilöä

Hinta per 10 henkilöä 450 € + alv
Lisähenkilöt +30 €/ henkilö

4. Postitirehtöörin kirstu - Vakoojan perintö

Suomen ensimmäisenä postitirehtöörinä ja Venäjän vakoilujärjestelmän johtajana toiminut valtioneuvos Ladau jätti 1800-luvulla Hämeenkylän kartanon maille erilaisia arvoituksia ja haasteita sen varalta, että hän joutuu pakenemaan toistamiseen Venäjälle. Ensimmäisen kerran hän pakeni Anjalan liiton epäonnistuttua, ja on tämän jälkeen ollut jatkuvasti varuillaan.
 
Ladaun jättämien arvoitusten ja haasteiden tarkoituksena on selvittää, onko kukaan hänen perillisistään kykeneväinen seuraamaan hänen jäljissään vakoilujärjestelmän johtajana ja perimään hänen omaisuuttaan. Arvoitusten ratkaisuista muodostuu avauskoodi kirstuun, jonka sisällön on huhuttu olevan kallisarvoinen. Kukaan ei vielä tähän päivään mennessä ole saanut koodia murretuksi ja kaikkia tehtäviä ratkaistuiksi, joten nyt on teidän vuoronne yrittää! Mitä kirstu sisältää ja onko teistä sen avaajiksi?
 
Arvoitukset ja haasteet ovat luettavissa älypuhelimiin ladattavan sovelluksen ja kartanon maille piilotettujen Lisätty Todellisuus -tunnisteiden avulla. Tunnisteet herättävät vanhat salaisuudet jälleen henkiin ja niitä etsitään pienryhmissä kartan avulla. Tehtäviin kuuluu esimerkiksi salakirjoitusta, naamioitumista ja kätköjen löytämistä. Voiton varmistaminen vaatii loogista päättelykykyä, yhteistyötä ja tarkkuutta!
 

Kesto noin 1,5 tuntia
Max 32 henkilöä

Hinta per 10 henkilöä 350 € + alv
Lisähenkilöt +20 €/ henkilö

Katso GoExperiencen järjestämät kartanon aktiviteetit tästä

Tiedustelut ja varaukset: kartano@goexperience.fi ja puhelin 044 981 9728 tai sales.hotels@sodexo.fi ja puhelin 010 540 7500

 

Pihaleikkejä- huojuva torni

Hevosenkengän heittoa kyykyssä

Huojuva torni

Muistipeli, jossa päästiin juoksemaan

Muistipeliä pelaamassa

Nousutehtävä

Hauska narutehtävä "viljaa"

"Ihmislaiva"